114

Idag åkte vi tre timmar för att komma till Apple Hill (Jag ska förklara vad det är lite senare), det ligger nämligen förbi Sacramento, som är Californiens "huvudstad", och upp norrut till Sierra Nevada, man kunde se de höga bergen, jätte häftigt! Sierra Nevada ligger bara en timma ifrån Lake Taho, där det är snö just nu, satt idag var jag bara en timma ifrån snö, hade varit underbart att få kasta en eller två snöbollar idag, men så blev det tyvärr inte. Så, Apple Hill är ett stort område med över 100 olika bondgårdar där dom odlar allt från träd till frukt. Mycket äpplen som de gör äppelcider av och pajer. Grejen med Apple Hill är att gårdarna gör dessa produkter och de säljs bara på deras gårdar som har öppet året om. Jätte mysigt ställe (väldigt bondigt och det är verkligen på landet), men det var kul att gå runt och kolla på alla saker de gör och äta deras producerade varor. Det godaste jag åt idag var Caramel Apple, vilket är en amerikansk tradition, speciellt nu till jul. Det är ett helt vanligt äpple täckt i caramel, brutalt gott! Anledningen till att vi åkte till Apple Hill var att köpa en julgran, vilket vi gjorde! Vi sågade till och med ner den själva. Man fick gå ut på ett stor farm där dom hade flera hundra julgranar, olika sorter, och så fick man gå runt och kolla på alla å se vilken man tyckte om bäst. Sen om jag hittade en julgran som man ville ha så skrek man "Cutter" och så kom en kille med en såg. Sen sågade man ner trädet och tog med sig det hem. Haha! Lite annorlunda sätt att fixa julgran på, men det var roligt! Nu ska jag sluta skriva och istället lägga upp massa fina bilder från idag. Puss!


Comments
Posted by: Mamma

Jättefina bilder. Va mysigt det verkar vara där. Och coolt att får hugga egen gran. Nu blir jag också sugen på att fixa gran.

2011-12-06 @ 22:36:16

Comment here:

Namn:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog Address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0